בית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה אוניברסיטת ת"א – עוגב אימון

עוגב מס.33 | עוגב האימון של בית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה

בשנות השמונים של המאה ה-20 נמסר לבית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב (שנקרא אז האקדמיה למוסיקה ע"ש ס. רובין) עוגב ליווי קטן במצב רעוע שנבנה בזמנו ע"י בונה העוגבים הגרמני פול אוט.

הרכב הכלי היה כדלקמן :

תאור העוגב

מקלדת ידיים בת 54 קלידים

מקלדת רגליים בת 30 קלידים (ללא מחללות משלה) 6 מחללות :

דבור '8
חליל '4
שליט '2
קווינטה 1/3 1
אוקטבה 1
רגאל '8 (ללא רזונטורים)

עוגב זה עמד שנים רבות ללא שימוש וללא תחזוקה. בשנת 1991, נתבקש בונה העוגבים גדעון שמיר להפוך את הכלי הזה לעוגב אימון בעל שתי מקלדות ידיים ומקלדת רגליים. הזמנה זו בוצעה על מנת לקבל את נגן העוגב אלכסנדר גורין שעלה אז לארץ ולפתוח כיתת עוגב. גדעון שמיר שינה את כיוון העוגב המקורי, הוסיף ארגז רוח למקלדת השנייה ולמקלדת הרגליים ובנה ארגז המכיל את כל חלקי העוגב. הכלי נמצא בחדר מס' 15 בבניין בי"ס למוסיקה. כיום החדר כולל גם: צ'מבלו, קלוויקורד, פסנתר פטישים והרמוניום.
ב-1996, גדעון שמיר ביצע מספר שינויים על פי בקשתו של פרופ' עמי מעייני, מי שהיה אז מנהל האקדמיה. העוגב הורחק מהקירות, ובחלל שנוצר הותקנו שתי מחללות נוספות (סובאס '16 וסליציונל '8 כל אחד מורכב על ארגז אוויר משלו. הוא גם ציפה את קירות החדר בצפוי עשוי עץ אלון אשר שיפר את האקוסטיקה.הארגז פתוח בחלקו העליון ובצד, אך מותקנים בחזית תריסי עמעום המופעלים על ידי דוושות נפרדות לכל מקלדת.

תיאור העוגב 23 מִחללות

מקלדת ראשונה (תחתונה) משנית 54 קלידים

סליציונל '8
שליט '2
דבור קטן '8
קווינטה 2/3 2
דולציאן '8
טרצה 3/5 1
חליל '4

מקלדת עליונה ראשית

דבור '8
שליט '4
Gemshorn '8
חליל '4
חצוצרה רגאל '8
זיקוקין III

מקלדת רגליים ישרה 30 קלידים

סובאס סגור '16
דבור '8
אבוב '8
כוראל באס '4

מחברים I-II P-I P-II על ידי דוושות

הנעת הקלידים והמחללות מכאנית